Port lotniczy – Kontrola lotów

Dzisiaj przedstawię kolejną grę logiczną z serii Smart Games firmy Granna pt. Port lotniczy. Gra przeznaczona jest dla jednej osoby w wieku powyżej 8 lat. Tematyka zainteresuje pewnie głównie chłopców, ale myślę, że dziewczynki lubiące łamigłówki także się zainteresują tą grą.

Port lotniczy zawiera 48 zadań logicznych, po 12 na każdy poziom trudności (starter, junior, expert, mistrz). Każde zadanie ma tylko jedno rozwiązanie, więc czasami trzeba mocno pogłówkować, żeby osiągnąć sukces. Na szczęście w razie niepowodzenia możemy sięgnąć do podpowiedzi – rozwiązania poszczególnych zadań podane są na planszy z instrukcją obsługi gry. Ale zachęcam, aby jak najdłużej próbować samodzielnie i zachęcać do tego dzieci.

Zawartość pudełka. Gra zapakowana jest w kartonowe pudełko z „okienkiem”, które stanowi bardziej funkcję ozdobną, gdyż cały zestaw mieści się w plastikowym pudełku z szufladką, w którym wszystkie elementy są przechowywane. Jak w przypadku innych pozycji z serii Smart Games, ten sposób przechowywania powoduje, że elementy gry są mniej podatne na zniszczenie, gra zajmuje mniej miejsca na półce, a plastikowe opakowanie jest trwalsze niż kartonowe. Zwłaszcza gdy gra jest często używana poza domem.

W zestawie otrzymujemy:
– 24 kwadratowe dwustronne plansze z zadaniami (poszczególne poziomy trudności oznaczone są innym kolorem, więc bez problemu można je zidentyfikować). Każda plansza jest ponumerowana i oznaczona pod względem poziomu trudności. Plansze podzielone są na kwadraty (większe lub mniejsze), dzięki temu łatwiej sobie wyobrazić ile miejsca zajmą poszczególne puzzle.

– 6 przezroczystych plastikowych puzzli z wizerunkami samolotów. Na każdym elemencie samolot umieszczony jest w innej pozycji i oznaczony innym kolorem. Puzzle mają kształ litery L ( 4 szt.) oraz prostokątów ( 2 szt.)

Zasady gry:
Planszę z zadaniem należy ułożyć na wierzchu pudełka, a następnie we właściwy sposób ułożyć plastikowe elementy z obrazkami samolotów na planszy. Zadanie dla gracza polega na takim ułożeniu puzzli, aby wszystkie wszystkie samoloty miały dobrą lokalizację – zgodna z rodzajem zadania i leciały we właściwych kierunkach. Pierwsze 6 planszy na poziomie Starter posiada podpowiedzi – jeden z samolotów na planszy ma oznaczony kolor. należy zwrócic uwagę, że w tej grze bardzo duże znaczenie ma ułożenie samolotów, kierunek w jakim lecą, ułożenie ich dzioba i ogona.

Z każdą kolejną planszą gra jest trudniejsza, więc zapewniam, że będzie rozrywką na dłuższy czas, zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Może też stać się zabawą rodzinną – granie na zmianę i sprawdzanie, kto sobie lepiej poradzi z łamigłówkami.

Instrukcja obsługi:

Poziom 1 Na niebie (starter) – zadanie polega na ułożeniu przezroczystych elementów tak, aby narysowane na nich kolorowe samoloty, przykryły białe samoloty umieszczone na karcie z zadaniem.

Poziom 2 Radar (junior) – w tych zadaniach podane są korytarze lotów, nie ma za to podanych kierunków ich lotu. Elementy z samolotami należy ułożyć tak, aby samolot pokrywał zaznaczone na planszy kółka. Dzioby i ogony samolotów muszą być ułożone na liniach przerywanych. Samoloty lecące tym samym korytarzem muszą lecieć w tym samym kierunku.

Poziom 3 Linie lotnicze (expert) – na planszy mamy podane korytarze lotów oraz kierunki w jakich muszą lecieć samoloty. Należy pilnować, aby układane samoloty leciały w dopowiednich kierunku oraz w całości znajdowały się na trasie korytarza. Nie ma możliwości ustawiania samolotó na zakrętach.

Poziom 4 Pas startowy (mistrz) – w tych zadaniach pokazane są tylko pasy startowe, nie znamy ani kierunków, ani pozycji samolotów. Plastikowe elementy z samolotami należy ustawić na prostych odcinkach pasów startowych.

Wydawca: Granna
Cena: ok. 60 zł

Możesz również polubić…