Kampania edukacyjna „Mamo, tato, wolę wodę”
„Mamo, tato, wolę wodę” to kampania edukacyjna mająca na celu wyrobienie nawyku wśród rodziców i dzieci picia wody zamiast słodzonych lub gazowanych napojów. W tym roku ruszyła już III edycja tej kampanii. Na stronie programu znajdują się cenne porady dla rodziców (a także dla nauczycieli przedszkolnych) w jaki sposób namówić swoich podopiecznych do picia wody – zarówno te wymyślone przez organizatorów jak i innych rodziców – a także artykuły dotyczące żywienia dzieci. Dodatkowo dla dzieci została zaprojektowana 'Akademia Zdrojka’, w której mogą się one dowiedzieć różnych ciekawostek dotyczących wody np.: dlaczego woda jest mokra, dlaczego chce nam się pić, co się dzieje z wodą gdy ją połkniemy, itp. a także pograć w kilka popularnych gier, jak np. memory, malowanki, labirynty, różnice.
Kampania jest obecnie mocno promowana w mediach i w jej ramach dzieci (a także rodzice prowadzący blogi internetowe) mogą wziąć udział w konkursie plastyczno-fotograficznym. Wśród nagród są bony do sklepu www.ezabawki.pl oraz płyty i książki z wodnymi eksperymentami. Wyniki konkursu zostaną opublikowane do 31.10.2011 r.
Organizatorem konkursu jest Żywiec Zdrój a patronami Instytut Matki i Dziecka, Instytut Żywności i Żywienia, MiniMini oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Osobiście całą akcję polecam i uważam że jest bardzo potrzebna, bo półki sklepowe aż się uginają od wszelkiego rodzaju kolorowych napojów dla dzieci a ich reklamy są bardzo kuszące dla małych konsumentów. Jednak szkoda że cała akcja przypomina reklamę tej jednej konkretnej wody znanego w Polsce producenta, co do której mam mieszane uczucia odnośnie jakości i sama jej nie kupuję. Na dodatek patronat objęła związana z tym producentem Instytucja, wielokrotnie w mediach opisywana w kontekście braku badań nad produktami które rekomenduje.
http://www.wolewode.pl/dla-rodzicow
http://www.wolewode.pl/konkurs